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[Job] 유엔난민기구 한국대표부 민간모금팀 모금 커뮤니케이션 업무담당직원 채용 공고

  • 작성일 : 2018-02-23
  • 조회수 : 765
  • 작성자 : GSIS

유엔난민기구 한국대표부 민간모금팀 모금 커뮤니케이션 업무담당직원 채용 공고

 

 

유엔난민기구 한국대표부에서는 다음과 같이 민간모금팀의 모금 커뮤니케이션 업무담당직원을 모집합니다.  

 

I. 업무개요  

유엔난민기구 한국대표부 민간모금팀의 모금 커뮤니케이션 담당 직원은 전반적 모금 사업에 대한 커뮤니케이션 관련 업무를 담당합니다.

 

II. 담당업무

유엔난민기구 한국대표부의 모금 커뮤니케이션 업무담당자로서매니저의 감독하에 다음의 업무를 수행합니다.

 

민간모금 커뮤니케이션 계획  전략 수립

  1. 민간모금팀 사업 목표 달성을 위한 모금 커뮤니케이션 계획 및 전략 수립 및 실행 지원  

  2. 거리 모금디지털 모금 등 모금 캠페인 활동 관련 홍보 메시지 개발

  3. 민간모금 캠페인을 위한 컨텐츠 개발 지원 및 커뮤니케이션 채널 별 제작 지원 (블로그유튜브 등)

  4. 민간모금 및 브랜드 가치 향상을 위한 이벤트 프로그램 기획 및 실행

     

    모금 커뮤니케이션 집행 결과 분석리포트 및 예산 집행

  1. 모금 커뮤니케이션 프로그램 결과 분석을 위한 지표 (KPI) 수립분석리포트 작성 및 보고

  2. 대내외 모금 커뮤니케이션 활동 기사 모니터링 및 분석

  3. 민간 모금 커뮤니케이션 예산 수립 및 집행

     

    모금 커뮤니케이션 협업미디어 파트너십대행사 관리

  1. 방송사신문사 등 미디어 개발 및 담당

  2. 공보 (Public Information) 와의 협업을 통한 미디어 응대    

  3. 소셜 인플루엔서아티스트작가 등 발굴협업 및 관리

  4. 미디어 파트너십홍보대행사 등 개발 및 관리

     

    기타 업무 지원

  1. 유엔난민기구 한국 대표부 내 공보대외협력법무거리모금디지털후원 관리 등 유관 부서와의 협업

  2. 행사 취재 / 지원 업무 수행

  3. 업무에 수반되는 행정 계약 업무 수행

  4. 기타 요구되는 업무 수행

     

    III. 응시자격 

     

    1) 응시자격

  1. 마케팅언론 홍보광고 커뮤니케이션 관련 전공 또는 기타 관련 분야 학사 학위 소지자

  2. 학사 학위가 없는 경우, 5년간의 관련 분야 경력 소지자 

  3. 대내외 홍보 분야 최소 5년이상 경력 소지자

  4. 온라인 홍보 경험자 또는 커뮤니케이션 업무 경험자  

  5. 유창한 한국어 및 영어구사 능력 소유자 (서면 및 구두

  6. 인도주의적 활동 또는 국제기구에 관심이 많은 자

     

    2) 우대 자격 요건

    1. 디지털 소셜미디어 컨텐츠 생성 가능자

    2. 컴퓨터 소프트웨어 (포토샵아도비 프리미어 등사용 가능자

    3. 웹사이트 또는 SNS 관리 경험자 

    4. 미디어 행사 진행 경험자

     

    IV. 계약 기간

    3개월 수습기간  업무 성과에 따라 연간단위로 계약 연장

     

    V. 채용 일정

    1. 서류 접수: 2017년 9월 27 ()

    2. 서류 전형 합격자 발표: 2017년 9월 28 () ~ 10 13 ()

    3. 인터뷰 및 테스트: 2017년 10월 18 () ~ 10월 27 ()

    4. 최종 합격자 발표: 2017년 11월 중

    5. 첫 출근 예정일: 2017년 11월 중

    ** 채용일정은 변경 가능하고부득이할 경우 합격자의 상황에 따라  출근일 변경고려

     

    VI.   제출서류  채용문의

응시지원자께서는 아래의 제출서류를 UNHCR 이메일 admin@unhcr.or.kr  보내주시고,

이메일 제목란에 지원분야와 성함을 명기하시기 바랍니다. (예시민간모금팀 모금 커뮤니케이션 업무담당 지원서_홍길동)

 

1. UN 표준 영문이력서 P-11첨부 (UN Personal History Form)

2. 영문 커버 레터

3. 국문 및 영문 자기소개서 ( A4 1~2 페이지 미만)

4. 졸업증명서경력재직증명서 사본 각 1  (원본 인터뷰 시 소지)

5. 1차 면접 후 고려대상으로 선정 통보를 받는 지원자들의 경우지원자와 친인척 관계가 아니며지원자의 자격성격 및 직무 이력을 알고 있는 추천인3명의 연락처를 제공하여야 합니다

지원서류에 주민등록번호를 기재 하지 않도록 유의하시기 바랍니다증명서에 주민등록번호가 기재된 경우에는 주민등록번호가 노출되지 않도록 하여 서류를 제출하시기 바랍니다

 

지원서류는 2017  9 27 ()까지 접수 바랍니다.

전화이메일 등을 통한 채용 문의는 받지 않고서류전형에 합격한 분들에게만 연락드립니다.

 


 

Vacancy Notice for Position of Senior PSP Assistant (Fundraising Communication)

UNHCR Representation in the Republic of Korea

 

 

The United Nations High Commissioner for Refugees (UNHCR) Representation in the Republic of Korea is inviting applications for a position of Senior PSP Assistant (Fundraising Communication).

 

I. Summary of Position   

The Senior PSP Assistant (Fundraising Communication) will be responsible for the Private Sector Partnerships (PSP)’s overall fundraising communication tasks.  

 

II. Duties and Responsibilities

Under the overall supervision of the PSP Associate (Digital / FR Comm), the incumbent will perform the following duties:

 

Fundraising Communications Strategy and Annual Plan

  1. Assist to set up and manage the fundraising communication strategies and annual plans of the Private Sector Partnerships (PSP)

  2. Develop communication messages and coordinates a wide range of materials for communications for private sector partnerships (PSP) fundraising programs

  3. Develop or help guide production of content and materials for various fundraising campaigns per channel (blog, Youtube, etc.)

  4. Plan and implement or help implement event programs for fundraising communication or branding

 

Performance Analysis, Reporting and Budgeting

  1. Develop, analyse and evaluate key performance indicators (KPIs) and provide regular analysis reports to the supervisor

  2. Carry out media monitoring of fundraising communications of UNHCR and other charities and provide regular monitoring reports

  3. Manage, forecast and expend the budgets of the fundraising communication 

 

Collaboration, Media Partnership and Agency Management

  1. Assist to identify opportunities for positive media to maximize media opportunities for private sector fundraising activities and maintain a network of media contacts

  2. Act as a focal point for media enquiries on Fundraising Communications collaborating with the Public Information (PI)

  3. Research and act as a key point of contact for key influencers including social influencers, artists and/or other experts

  4. Research, build and work with various partners, including PR agencies

 

Others

  1. Work with the Public Information, External Relations, Protection, Face to Face, Digital or Donor Care colleagues to support the development of strong Brand where appropriate

  2. Take up duties of other specific projects, in particular promoting the Brand events as assigned by the supervisor

  3. Take up necessary administrative work and communications support that complement the above duties as assigned by the supervisor

  4. Perform other duties as required

     

    III. Required Qualifications  

     

    1) Required Qualifications

  1. Completion of a university degree in marketing, media and communications or related subject such as journalism or advertising preferred

  2. In lieu of degree, 5 years of relevant work experience

  3. Minimum 5 years of marketing PR communications or media related experience. Previous work experience as marketing PR communication / Brand communication / Account Executive at PR agency / marketing PR specialist would be preferred

  4. Experience in communications or digital marketing communications

  5. Fluency in Korean and English (both written and spoken)

  6. Interest in humanitarian activities and International organizations

     

    2) Preferred Qualifications

  1. Capable of creating or producing digital / social media contents

  2. Experiences in Computer Software (Photoshop, Adobe Premier, etc.)

  3. Experiences in managing websites and SNS channels

  4. Experience in media event management or operation

     

    IV. Duration of Contract 

    Three-month probationary period with a possibility to extend contract on a yearly basis depending upon her/his satisfactory performance

     

    V. Recruitment Schedule  

    1. Application submission: Wednesday, 27 September 2017 

    2. Notification of selected candidates: Thursday, 28 September 2017 ~ Friday, 13 October 2017

    3. Interview with tests: Wednesday, 18 October 2017 ~ Friday, 27 October 2017

    4. Announcement of final selection: November 2017

    5. Scheduled first working date: November 2017

    *The recruitment schedule is subject to change and if necessary, scheduled first working day may be negotiated for the selected candidate.

     

    VI. Submission of Application and Addressing Queries 

    Interested candidates may send the following documents to UNHCR by e-mail with an applying job title and name at admin@unhcr.or.kr

 

1) Fully completed P-11 (UN Personal History Form Attached)

2) A cover letter in English

3) Letter of Self Introduction both in Korean and English (A4 1-2 pages at the maximum each)

4) A copy of certificate of academic degree and/or proof of (previous and/or current) employment, if available (original copy accompanied in an interview)

5) Candidates who are short-listed will be required to provide contact information for three referees, not related to the candidate, who have knowledge of the candidate’s qualifications, character and work history

* Please do not put your resident registration number in any application documents specified above. In case any certificate includes your resident registration number, please make sure to conceal the number not to be exposed.

 

Applications should be received by Wednesday, 27 September 2017. We regret that we cannot respond to queries through phone, email, etc. Interview schedule will be communicated only to short listed candidates.