[졸업] (Updated) 2023학년도 후기 학위복 대여 안내 Graduation Gown Rental for 2024 August Graduation
* 2024.8.26 업데이트 Update
반납일시 Return Date: 2024.8.30.(금) 16:00까지 / by 2024.8.30.(Fri) 16:00
*유의: 아래 안내된 국제대학원 학위복 대여 관련 일정 (예:학위복 대여 및 반납 기한, 보증금 반환 일정 등) 외의 일정으로 진행 희망하는 경우, 본교 유레카에서 신청하지 마시고 학위복 업체(춘추사 02-312-6661)에 개별 연락 및 방문하여 대여 진행 바랍니다.*
총무팀에서는 2023학년도 후기 학위수여식을 맞아 아래와 같이 학위복을 대여합니다.
모든 일정에는 어떠한 예외도 적용되지 않으므로 대여를 희망하시는 분은 아래 내용을 꼼꼼히 읽어주시기 바랍니다.
- 아 래 -
1. 대여 대상: 2023학년도 후기 학사 및 석사 학위취득자
가. 박사학위 취득자: 개별 준비가 원칙. 학위복 업체에서 구입하거나 대학원학생회를 통해 공동대여 가능.
궁금하신 사항은 학생회 홈페이지 참조 또는 대학원행정실로 반드시 문의
나. 기졸업자 및 2024학년도 전기 졸업예정자(2025.2월 학위취득자)는 대여 불가
2. 대여 신청기간: 2024.8.5.(월) 10:00 ~ 8.9.(금) 23:00
3. 대여 신청방법: 마이유레카 > 학사행정 > 졸업 > 학위복대여신청
4. 대여료 및 보증금
구분 | 학사 | 석사 |
대여료 | 5,000원 | 10,000원 |
보증금 | 65,000원 | 90,000원 |
총 입금액 | 70,000원 | 100,000원 |
가. 유의사항
- 학위복 대여 신청 후 8.9.(금) 23시까지 개인별로 부여된 가상계좌로 총 입금액을 입금
※ 가상계좌는 주말 및 공휴일에는 입금이 불가능하므로 학위복 대여 신청 당일 납부를 권장함(만료 후 재신청 불가)
- 가상계좌는 신청자별로 각각 다른 계좌가 부여되며 입금하는 계좌의 은행과 예금주는 상관없음
- 학위복 대여 신청 후 기한 내 납부하지 않으면 자동으로 취소되므로, 별도 조치나 확인 필요 없음
- 학위복 대여를 신청하고 입금까지 완료했는데 실제로는 학위복 대여를 하지 않은 경우, 총 입금액 전액(대여료+보증금)을 9월 중순까지 반환함
※ 출국, 취업, 계좌 폐쇄 등 개인적인 사유로 일찍 반환 불가
- 보증금은 본인의 포털 > 학사행정 > 학생종합정보 > 개인정보변경 > 계좌정보 에 기입된 계좌로 반환됨(계좌정보는 시스템에서 자동으로 끌어옴)
※ 보증금 반환 시까지 계좌 유지 필수
※ 보증금을 받고 싶은 다른 계좌가 있으면 8.30.(금)전에 본인이 시스템에서 변경해야 함. 학생의 계좌오류로 인한 반환불가는 1회/일, 총 3일 동안 SMS를 발송하며 그래도 회신이 없을 시 학교로 귀속됨
- 학위복 대여 및 반납은 대리인(가족 및 친구 등)도 가능. 본인 학생증 원본이나 사진 등을 제시하고 대리인이 수령 및 반납할 수 있음.
5. 학위복 대여/반납 장소 및 기간
가. 대여/반납 장소: 국제대학원 행정실 (국제교육관 1102호)
나. 배부 일자: 2024.8.27.(화)~8.29(목)
※ 8.30(금) 학위수여식 당일은 행사 준비로 국제대학원 행정실에서 대여 불가
다. 반납 기간: 2024.8.30.(금) 16:00
※ 반납 기한 내 미 반납시 보증금 반환 불가
6. 준수사항
가. 학위복 대여 유레카 신청 및 반납 기간은 절대 연장 불가
나. 학위복은 반드시 반납해야 함.
다. 미반납시 모든 증명서 발급 제한 및 학과/지도교수에게 통보
7. 위 사항 외 문의사항:
- 국제대학원 행정실 gsis97@ewha.ac.kr / 각 학과 사무실: 국제학과 (gdis@ewha.ac.kr), 한국학과 (korea@ewha.ac.kr)
- 총무팀 02-3277-2074, 3300
--------
* 2024.8.26 업데이트 Update
반납일시 Return Date: 2024.8.30.(금) 16:00까지 / by 2024.8.30.(Fri) 16:00
*NOTE: If you wish to proceed renting gown without following the GSIS gown rental/return schedule & HQ refund period as below, please do not apply through the university's Eureka system. Instead, please contact or visit the gown shop nearby the campus (춘추사 Chunchoosa 02-312-6661) directly for individual arrangements.*
Congratulations your Graduation!
Office of General Administration will rent graduation gown for prospective graduate.
Students who are expected to receive a graduation certificate should refer to the details below.
1. Eligibility: Students expected to receive a bachelor’s degree or master’s degree end of this semester, at 2024. 8. 30.(Fri)
2. How to apply: EUREKA - My Home >Academic affairs >Graduation > 학위복 대여
3. Application and Payment Period: 2024. 8. 5.(Mon) 10:00 ~ 8. 9.(Fri) 23:00, (Deposing only weekdays)
4. Rental Fee & Deposit Fee
Classification | Bachelor's degree | Master's degree |
Rental Fee | 5,000 won | 10,000 won |
Deposit | 65,000won | 90,000 won |
Total | 70,000won | 100,000won |
IMPORTANT NOTICE:
- After applying for degree gown rental, please deposit the total amount into the individually assigned virtual account by 11:00 PM on August 9 (Fri).
※ As virtual accounts cannot receive deposits on weekends and holidays, it is recommended to make the payment on the day of the degree gown rental application. (Re-application is not possible after the expiration date.)
- Each applicant is assigned a different virtual account, and it does not matter which bank or account holder makes the deposit.
- If the payment is not made within the deadline after applying for the degree gown rental, the application will be automatically canceled, so no further action or confirmation is required.
- If you have applied and completed the payment for the degree gown rental but do not actually rent the gown, the total amount paid (rental fee + deposit) will be refunded by mid-September.
※ Early refunds are not possible due to personal reasons such as departure, employment, or account closure.
- The deposit will be refunded to the account entered in your portal > Academic Administration > Student Comprehensive Information > Personal Information Update > Account Information. (The system automatically pulls the account information.)
※ The account must be maintained until the deposit is refunded.
※ If you want the deposit to be refunded to a different account, you must change it in the system by August 30 (Fri). If there is no response to the SMS sent for 3 days (1 per day) due to an account error, the deposit will be forfeited to the school.
- Degree gown rental and return can be done by a representative (family member or friend). The representative can pick up and return the gown by presenting the original or a photo of the student's ID card.
5. Rental/Return Period &Place
- Place: GSIS Office (IEB #1102)
- Rental Period: 2024.8.27.(Tue)~8.29(Thur) (Rental will not be available on the Graduation Date (8.30(Fri)) due to event preparations.)
- Return Period: By 2024.8.30.(Fri) 16:00 (If not returned by the due date, the deposit will not be refunded)
6. Attention
- There is no extension of period. Please do not miss the application and payment period.
- The deposit would be deposited to your EUREKA account after confirmation your gown return
(Please do not close EUREKA account before you get the deposit. Otherwise, it will forfeited to HQ.).
- We expect that the deposit refund process will be finished at least middle of September.
7. Inquiry
- GSIS office: gsis97@ewha.ac.kr / - Department office: Dept. Int'l Studies (gdis@ewha.ac.kr), Dept. Korean Studies (korea@ewha.ac.kr)
- Office of General Administration: 02-3277-2074, 3300