[공지] [장학 Scholarship] 2025-2 근로장학생 선발 안내 Work-based Scholarship Application Fall 2025
국제대학원 행정실에서 근면하고 책임감 있는 자세로 근무할 국제대학원생 조교(근로장학생)를 아래와 같이 선발합니다.
- 아 래 -
1. 장학금명, 지원자격, 장학금액 및 총 근무 시간 (유의사항: GKS, KOICA 장학생 지원 불가)
장학금명 | 지원자격 | 장학금액 | 총 근무 시간 (주당 권고 시간) |
코이카-선 | 2025-2 본원 정규등록생 | 등록금 반액 | 총 250시간 (10시간) |
A급 | 2025-2 본원 정규등록생 및 교과목등록생 | 4,000,000원 | 총 350시간 (14시간) |
B급 | 2,000,000원 | 총 175시간 (7시간) |
※ 단, 재학생 중 아래 결격사유에 해당하는 경우, 신청 불가:
- 직전 학기 성적 2.00 이하인 자 (본교 기준)
- 학칙 위반으로 인한 징계를 받은 자 (본교 기준)
- 직전 학기 등록 학점이 9학점 미만인 자(9학점 중 국제대학원 개설 과목 6학점 미만) (본원 기준)
2. 근무 관련 상세사항
- 근무기간: 2025년 9월 1일(월) ~ 2026년 2월 27일(금) 예정 (※ 8월 중 OT 및 인수인계 예정)
- 근무시간: 평일 09:00 - 17:00 (12:00 - 13:00 점심시간 제외) 중 (장학금별로 상이, 구체적인 근무시간은 추후 확정 예정)
- 근무장소: 국제대학원 행정실 (국제교육관 1102호)
3. 신청방법
- 신청기간: 2025년 6월 30일(월) - 7월 11일(금) 17:00
- 제출방법: 구글 설문조사 링크 내 각 문항에 작성하여 제출 https://forms.gle/nmnfHJj9sVbVw8Qy5
- 선발절차: 1차 서류 합격자에 한해 개별 이메일 연락, 면접 후 최종 선발 (면접예정일: 7.17-7.18)
4. 담당업무
- 본원 행정실 행정 업무 및 행사 지원
- 본원 홍보 지원
- 학과별 (국제학과/한국학과) 학사 업무 지원
- 교원 행정 업무 지원
- 국제지역연구소 업무 지원 (※ 정해진 근무시간 외 추가 근무 필요할 수 있음)
5. 문의 국제대학원 행정실(gsis@ewha.ac.kr)
-------
The GSIS administrative office is seeking diligent and responsible GSIS students to work as Office Assistants in the office with a work-based scholarship. The Assistants will be expected to assist with various administrative tasks and contribute to the smooth operation of the office.
Please refer to the below detailed information regarding the application for work-based scholarship.
1. Details on the Work-based Scholarship (NOTE: Not applicable for GKS, KOICA scholarship recipients)
Name | Qualification | Scholarship Fee | Total hours (Recommended weekly hours) |
K-SUN | Regular-based Registration students in Fall 2025 | Half tuition | Total 250 hours (10 hours) |
A Level | Regular-based / Course-based Registration students in Fall 2025 | 4,000,000 KRW | Total 350 hours (14 hours) |
B Level | 2,000,000 KRW | Total 175 hours (7 hours) |
※ However, enrolled students who fall under the following disqualifications will not be eligible to apply:
- Students with a GPA of 2.00 or below in the previous semester (according to the university's policy)
- Students who have been disciplined due to violations of university regulations (according to the university's policy)
- Students who have enrolled in fewer than 9 credits in the previous semester, with less than 6 credits from courses offered by the Graduate School of International Studies (according to the GSIS policy)
2. Work Period, Hours and Location
- Work Period: 2025.9.1.(Mon) - 2026.2.27.(Fri) (tentative) (※ Orientation for assistants is scheduled during August)
- Working Hours: Within Weekdays 9:00 - 17:00 (except lunch time 12:00 - 13:00)
(Working hours may vary depending on the type of scholarship, and the detailed schedule will be finalized during the orientation session.)
- Location: GSIS office (IEB #1102)
3. Application Submission
- Period: 2025.6.30.(Mon) - 7.11.(Fri) 17:00
- How to apply: Submit the response to the google survey link https://forms.gle/51tZvEiWNNPjarZ6A
- Selection Process: Shortlisted candidates from the first round will be contacted individually via email, followed by an interview for the final selection
(Interview dates: 7/17-7/18)
4. Work description
- Administrative tasks and event support in the main office
- Promotional support in the main office
- Assist administrative tasks in Department Office (International Studies/Korean Studies)
- Administrative support for faculty members
- Administrative support in the IIAS (The Institute for International and Area Studies) (※ additional work outside of regular hours may be required)
5. Inquiry GSIS main office (gsis@ewha.ac.kr)