[GDIS] Returning from Leave for Spring 2018 / 2018-1학기 복학 안내
Returning from Leave
1. Application for returning to school February 1 (Thu.), 2018 ~ February 28 (Wed.), 2018
2. Procedures A. Please make a request online to return, then pay the tuition. (Ewha Portel Information System –> Eureka –> School Register -> Returning Students) (이화포탈정보시스템→유레카통합행정→학적→복학신청/취소) B. Return from Leave will be finalized once you have paid tuition after applying the Return from Leave. You can view your Return from Leave results at Eureka from 2018. 3. 1.(Thu).
3. Tuition Payment Please print out the tuition bill from Eureka and pay tuition during the tuition payment period (same as current students). * Tuition payment information will be posted around late July.
4. Course Registration Returning students can register courses during regular course registration period. However, after semester starts, students who did not complete the online request for retuning cannot check nor modify registered courses on Sugang website.
5. Inquiry: GSIS main office (02-3277-3652/3956, gsis97@ewha.ac.kr)
2018년 1학기 복학 안내
휴학기간 만료 후 복학하고자 하는 학생은 아래사항을 참고하여 복학신청을 하시기 바랍니다.
1. 복학신청 기간: 2018. 2. 1.(목) ~ 2.28(수)
2. 신청 방법
가. 이화포탈정보시스템→ 유레카통합행정 → 학적 → 복학신청/취소 →복학신청
인터넷으로 복학신청을 한 후 → 등록금을 납부함.
나. 복학신청 후 등록금을 납부하여야 복학신청이 완료되며, 처리 결과조회는 2018. 3. 1(목)부터 유레카에서 가능.
3. 복학예정자의 등록
유레카통합행정에서 고지서를 출력하여 재학생과 동일한 기간 내에 납부
4. 복학예정자의 수강신청
복학신청 여부와 관계없이 재학생과 동일하게 수강신청이 가능
단, 개강 후 수강신청 확인 및 변경은 복학신청을 하여야 이용이 가능함
|