EWHA WOMANS UNIVERSITY Graduate School of <br>International StudiesEWHA WOMANS UNIVERSITY Graduate School of <br>International Studies

News

Submitting Grades and Grade Appeal Procedures for Spring 2018 / 2018-1학기 성적입력 및 성적이의신청 안내

  • 작성일 : 2018-06-04
  • 조회수 : 966
  • 작성자 : GSIS

1. 성적입력 및 성적이의신청 일정

  가. 성적입력일정

    (1) 성적입력 기간: 2018.6.14(목) 10:00 ~ 6.27(수) 23:59

    (2) 학생성적 조회: 2018.6.14(목) 담당교수 성적 확정 즉시부터

    ★ 유레카 성적확정 즉시 학생의 EWHA HOME 어플리케이션으로 성적확정알림 메시지 전송됨

        아이폰 사용자의 경우 푸시메시지 수신이 원활하지 않을 수 있으니 유의바람

  나. 성적이의신청 관련일정

    (1) 성적이의신청(학생): 성적확정 즉시 ~ 2018.6.29() 17:00

    (2) 성적수정기간(교원): 성적확정 즉시 ~ 2018.7.3() 13:00

 

2. 성적이의신청제도

  가. 정의 : 담당교수의 성적입력 및 확정 후 학생이 성적을 확인하고 기대성적과 실제성적이 다른 경우

이의신청을 하여 담당교수가 검토 후 사무착오인 경우 해당 성적을

              직접 수정할 수 있도록 하는 제도

  나. 성적이의신청 처리절차


성적확정

금학기성적조회 확인 후 이의신청

수정신청(확정해제요청)


교과목담당교수


학생→교과목담당교수


교과목담당교수→학적팀

확정해제

성적수정 및 재확정

금학기성적조회 확인


학적팀


교과목담당교수


학생

  다. 성적이의신청 방법

구 분

성적 이의신청 방법

학생

1. 교과목 담당교수가 사전 고지한 연락처로 개별문의

  - 성적조회 후 성적이의신청(담당교수에게 1:1 문의)

  - 담당교수의 사무착오인 경우에만 수정이 가능하므로 단순 문의는 지양

  ※ 기재착오 / 입력착오 / 자료착오 / 계산착오 / 채점착오 / 성명착오 / 기타 행정적인 착오

2. 수정성적 확인: 마이유레카-금학기성적조회 메뉴에서 확인

  - 담당교수 수정 및 재확정 즉시 확인가능

교과목

담당교수

1. 연락처 사전 공지

  - 이의신청 접수할 연락처(메일, 전화번호 등) 공지

2. 성적이의신청 접수 및 검토

  - 학생의 성적 및 정정 필요여부 확인

3. 성적수정(성적확정 해제) 신청

  - 사무착오 사유에 해당하는 경우

4. 성적수정 및 재확정

  라. 2018학년도 1학기 일정

    1) 성적이의신청기간: 성적 확정 직후 ~ 6월 29일(금) 17:00까지

    2) 수정성적 확인: 담당교수의 성적수정 즉시 가능 (7월 3일 13시 성적수정 마감)

구분

주 체

성적입력마감일

성적이의신청마감일

성적수정마감일

성적입력/확정

교과목

담당교수







~ 6/27(수) 23:59



성적이의신청

학생





~ 6/29(금) 17:00


성적수정

교과목

담당교수



~ 7/3(화) 13:00

  마. 유의사항

    1) 정해진 기간 내에 사전에 공지된 담당교수의 연락처로 직접 이의신청해야 합니다.

       (교과목 담당교수의 사생활 침해가 되지 않도록 새벽과 심야시간은 피하여 연락하여 주시기

       바랍니다.)

    2) 명백히 사무착오가 아닌 경우에는 이의신청이 받아들여지지 않으므로 이의신청에 신중을 기하여

        주시기 바랍니다.

    3) 유레카 통합행정시스템 상 실제로 연락가능한 본인의 연락처를 기재하여야 하며, 미기재시 성적관련

       사항을 안내 받지 못할 수 있습니다.

       ※ EWHA HOME 어플리케이션을 설치하면 학사관련 안내를 더욱 편하게 받을 수 있습니다.

    4) 상대평가의 경우 성적등급별 비율이 정해져있어 타인의 이의신청으로 인해 이의신청을 하지 않은

        본인의 성적등급이 수정될 수 있으므로 성적수정기간(7월 3일까지) 종료 후 최종적으로 본인 성적을

        다시 확인해야 합니다.

    5) 본 제도는 학부 및 일반대학원 대상 시행입니다. 전문.특수대학원 학생은 각 대학원 행정실에

        별도문의하시기 바랍니다.

 

 

1. Timeline for Submitting Grades

  (1) Period for Entering Grades: 2018.6.14 (Thu) 10:00 ~ 6.27 (Wed) 23:59

  (2) Period for Students to Check their Grades:

      As soon as the professor confirms the grades after 2018.6.14 (Thu) ~

    ★ A confirmation alert message will be sent to the students’ EWHA HOME application as soon as

       the grades are confirmed

       If you are an iphone user, please be cautious, as the EWHA HOME applicationi push alert message

       might not be sent for certain iphone users.

  (3) Period for Grade Appeal:

      As soon as the professor confirms the grades after 2018.6.14 (Thu) ~ 6.29 (Fri) 17:00

  (4) Period for Grade Correction: Upon grade confirmation ~ 2018.7.3 (Tue) 13:00

 

2. Guidelines for Grade Appeal Procedures

  1) Grade Appeal system

   The responsible professor enters and confirms the grades and if a student finds the given grade to be

   different from expectations, the student may submit an objection to the professor, who may then

   review and directly correct the relevant grade in the case of an incorrect grading made due to a

   clerical error.

  2) Procedures for Grade Appeal


Entering /

confirming grades

Grade Appeal

Grade Correction Request


Professor


Student


Professor

Withdraw confirmation

Grade Correction

View my grades

of this semester


Registrar


Professor


Student

  3) Notes to students

  - Submit the appeal directly to your professor within the prescribed period. Use the contact

    information provided in advance. 

    (Due to personal privacy issues, please avoid contacting professors during late hours)

  - Enter your valid contact details in Korea into Eureka otherwise you may not be notified of grade-

    related information.

  - Please be cautious when requesting a grade objection, since the request will be not accepted

    without apparent clerical errors.

    (Data Error, Entry Error, Paper Error, Calculation Error, Grading Error, Name Error, Other)

  - Your grade is subject to change due to another student’s grade appeal even if you did not make an

    appeal yourself, since the distribution range per letter grade is determined based on the relative

    evaluation system.  Please check your final grades again after the end of the Grade Correction period

    (by July 3).

  - You can receive academic information more efficiently by installing the “EWHA HOME” ap plication

    in your smart phone.

  4) Timeline of AY2018 1st semester

    - Grade Appeal Period: After grade confirmation ~ 17:00, June 29

    - Grade Correction Check: Available once the grade correction is confirmed by the Professor

      (Deadline: 13:00 July 3).

Classification

By

Grade entry deadline

Grade Appeal deadline

Grade Correction deadline

Entering/confirming grades

Professor





June 27  23:59

Grade Appeal

Student







June 29

  17:00

Grade Correction

Professor









 July 3 17:00